Wij willen de mensen die wij ondersteunen de beste zorg geven die er is. Daarom is het ontzettend belangrijk dat we voortdurend de kwaliteit van onze zorg in de gaten houden en waar nodig verbeteren.

Kwaliteitsbeeld 2023

Kwaliteit is een heel belangrijk onderwerp voor ons. We werken er elke dag hard aan en zijn trots op de resultaten van ons werk. Ook het afgelopen jaar hebben we bij Zideris niet stil gezeten. Met trots presenteren we ons Kwaliteitsbeeld 2023.

Hierin geven we een kijkje achter de schermen bij Zideris; wat is er allemaal gebeurd en ontwikkeld in 2023 en waar zijn we nog volop mee bezig? Ook staan er mooie verhalen in van cliënten die hun ervaringen uit de dagelijkse praktijk met ons delen.

Vind je dit document nu te uitgebreid, dan hebben we ook een overzichtelijke (cliënt)versie, waarin je in één oogopslag de belangrijkste punten op een rijtje ziet. Klik op een van de afbeeldingen om het bestand te openen.

HKZ-certificaat

Sinds december 2007 beschikken we over het HKZ-certificaat. Dit certificaat laat zien dat we onze zaken goed op orde hebben. Het bewijst dat we de mensen die we ondersteunen altijd centraal stellen, en dat we voortdurend en gestructureerd de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening verbeteren. Elk jaar worden we opnieuw getest door een onafhankelijk bureau. Dit bureau controleert of we nog steeds aan alle hoge normen voldoen, want alleen dan krijgen we het certificaat.

Interne audits

Natuurlijk controleren we ook zelf of we ons nog aan alle gemaakte afspraken houden. Dat doen we met ons interne auditteam. In dit team zitten medewerkers uit alle lagen en afdelingen van de organisatie. Zij controleren of we nog voldoen aan alle eisen die we gesteld hebben. Ze praten met medewerkers en controleren niet alleen of we de gemaakte afspraken nog wel nakomen, maar ook of die afspraken nog wel werken in de dagelijkse praktijk. De resultaten uit deze interne onderzoeken leveren goede verbeterpunten op.

Ben ik tevreden?

We meten hoe tevreden onze cliënten zijn met de Ben Ik Tevreden vragenlijst.