Sinds vorige week 2 april mochten we  Pascal Derksen verwelkomen als onze nieuwe directeur. Met een rijke achtergrond in diverse management- en directierollen, inclusief een uitgebreide ervaring in de gehandicaptenzorg, brengt Pascal een schat aan kennis en visie met zich mee.

De komende periode wil Pascal een zo groot mogelijk aantal, woon- een dagbestedingslocaties bezoeken om zo persoonlijk kennis te maken met zoveel mogelijk collega’s. Natuurlijk zijn we allemaal razend benieuwd naar Pascal. Daarom hebben we hem een aantal vragen gesteld om hem beter te leren kennen.

Wie ben je, wat is jouw verhaal?
De roots van mijn jeugd liggen in Zuid Limburg, maar ondertussen woon ik al meer dan 35 jaar boven de grote rivieren, in Leusden.

Als ik niet aan het werk ben breng ik zoveel mogelijk tijd door met mijn gezin en vrienden. Ik probeer dat te combineren met dingen die ik leuk vind om te doen, zoals lekker koken en dan daarna natuurlijk samen eten. Bij mooi weer een fijne toertocht maken op mijn motor of lekker met de handen in de grond in onze tuin. Daarnaast hou ik van lezen en heel veel verschillende soorten muziek, dus ook bij minder mooi weer verveel ik mij nooit.

Waarom sprak Zideris als organisatie jou aan?
Zideris is voor mij geen vreemde naam in mijn eigen streek, aangezien ik zelf woon in Leusden. Zideris is ook een organisatie die (als vele anderen) de spanning ervaart van de ontwikkelingen die er gaande zijn in de zorg. Ik denk dat ik van waarde kan zijn door mijn bedrijfsmatige ervaring in te zetten om daarmee de koers bij te sturen. Door de verbinding tussen alle betrokken partijen te stimuleren en verstevigen, zodat we goede zorg voor onze cliënten kunnen blijven leveren. Ook in de toekomst.

Bovendien spreken de herhaalde opmerkingen over een vleugje eigenzinnigheid mij enorm aan. Dit prikkelt mijn verbeelding en voedt mijn enthousiasme nog meer!

Waar ligt de uitdaging voor jou in jouw nieuwe functie binnen Zideris?
Het lijkt me een prachtige organisatie, ik ben benieuwd naar de verhalen van cliënten, vertegenwoordigers en medewerkers. Groot genoeg om professioneel georganiseerd te zijn, klein genoeg om elkaar te kennen. Belangrijk is dat we ons realiseren dat we eigenlijk allemaal hetzelfde willen, namelijk de beste zorg voor onze cliënten.

Met dat doel in gedachten, moeten we open kunnen staan voor discussies over de dingen die we kunnen verbeteren. Dit betekent soms praten over zaken die misschien niet direct het leukste zijn voor iedereen, maar wel van cruciaal belang zijn om ook in de toekomst hoogwaardige zorg te kunnen blijven bieden. Samen kunnen we groeien en evolueren, altijd met het welzijn van onze cliënten voorop.

Waar zie je de toegevoegde waarde van jouw eigenschappen, expertise en ervaring?
Ik draag graag mijn steentje bij om mijn ervaring om kwalitatieve zorg aan cliënten voor de toekomst te borgen door óók de bedrijfsmatige aspecten daarin mee te wegen. Zowel naar binnen kunnen kijken, naar de behoefte die er leeft in de organisatie, maar ook naar buiten; wat er gebeurt om ons heen? De ontwikkeling op beide gebieden volgen en daartussen de verbinding leggen. Terugvertalen naar wat er nodig is bij Zideris, met als doel ervoor te zorgen dat onze organisatie klaar is voor alle uitdagingen en kansen die de toekomst met zich meebrengt.

Hoe ga je te werk? Wat heeft jouw aandacht en waar hecht je veel waarde aan?
Ik hou van een open deur, om letterlijk en figuurlijk drempels zoveel mogelijk weg te nemen. Bovendien is samenwerking voor mij van onschatbare waarde. Het is cruciaal om elkaar aan te spreken, een sfeer van vertrouwen te creëren en vrijheid van handelen te stimuleren, uiteraard binnen duidelijke afspraken.

We nemen gezamenlijk de leiding in het bepalen van onze koers, stellen duidelijke prioriteiten en blijven daar trouw aan.